برای ارسال پیام آنلاین کلیک کنید
برای بستن کلیک کنید

بازاریابی



مشتری مداری

تاریخ : 396/06/22 ساعت :
نویسنده : علیرضا رفیعی

تعریفی ساده از مشتری مداری:
شاید تعریف ساده برای مشتری مداری، از زبان همه تعریفی یکسان نباشد و شما نتوانید در هیچ کجا و در هیچ منبعی  به دو تعریف مشابه و یکسان در مورد مشتری مداری دست پیدا کنید.
اما طبق تعاریفی که تاکنون توسط صاحبنظران این حرفه در مورد مشتری مداری ارائه گردیده می توان به خلاصه ای از تعاریف تقریبا مشابه دست پیدا کرد.
المانهایی که تا به حال توانسته ایم در مقالات مربوط به مشتری مداری به آنها برسیم تقریبا حکایت از این دارد که مقوله ی مشتری مداری در راستای  اکرام به مشتری هدف گذاری شده است.
چگونه می توان اکرام به مشتری را رعایت کرد؟
اگر تاکنون خود را درگیر مطالعه در مورد مشتری مداری کرده باشید حتما بارها به عبارت رضایتمندی مشتری برخورد کرده اید که بدون متمرکز شدن بر روی این عبارت ناخود آگاه به راههایی برای جلب رضایت مشتری رسیده اید و یا هدفی گردیده برای رسیدن به مشتری مداری ایده آل.
اما آیا راه به خصوصی برای جلب رضایت مشتری وجود دارد ویا در مبحث مشتری مداری راه حل متفاوتی برای آن سفارش شده است.
در مبحث مشتری مداری شاید بتوان قاطعانه گفت که عامل کلیدی  به نام رضایت مشتری وجود دارد که می تواند ارتباط مجدد خریدار و فروشنده را پایه گذاری کند.
قطعا می توان گفت که ادامه ی روند خرید و فروش  در بازه ی زمانی مشخص و در مکانی مشخص تنها می تواند در صورت رضایت مشتری بستگی داشته باشد.
شاید جالب است بدانید تمام ارکان مشتری مداری به گونه ای با یکدیگر در تعادل و تعامل می باشند ضمن اینکه لازم است بگویم جلب رضایت مشتری می تواند عاملی برای تبلیغ کسب وکار شما باشد به این دلیل که رضایت مشتری از شما  اجتماعی به صورت خودکار انجام پذیرد و ناخواسته تبلیغی عظیم از کار و تولید شما در فضای اجتماعی پیوسته به نمایش گذاشته شود.
وقتی صاحب کسب وکار با حسن رفتار خود و کارکنانش  بتواند رضایت مشتری را در خصوص مشتری مداری حفظ کند باید مطمئن باشد که این رضایت حتما از طریق روابط اجتماعی منتشر خواهد شد، این مقوله همان تبلیغ دهانی در فرهنگ عامیانه می باشد که در نهایت به جذب مشتری بیشتر خواهد انجامید.
آیا راه های حفظ وفاداری مشتری از قانون خاصی تبعیت می کند؟
شاید  اگر بخواهیم مشتری مداری را از این منظر ببینیم به راههای  زیادی برای دست یابی به آن فکر خواهیم کرد.
از آنجا که به کار گیری  ترفند مشتری مداری در نهایت به وفاداری مشتری ختم خواهد شد شاید بهتر باشد  طوری رفتار کنید که مشتریان  نسبت به شما و محصولات ویا خدمات شما وفادار باشند.
برای آنکه در مقوله ی مشتری مداری بتوانیم موفق وسر آمد باشیم نیاز است هم از علم بهره ی بسیار برده باشیم و هم از نظر تجربه حداقل مسیر را گذرانده باشیم.
آنچه که مسلم است جایگزینی یکی به جای دیگری قطعا نمی تواند راه را کوتاه کند و اگر شما اینطور فرض کنید حتما  خواهید دید که چگونه در راه خواهید ماند،و این در راه ماندگی همان شکست در قانون مشتری مداری می باشد. این در راه ماندگی یا از تجربه ی کم می باشد و یا از علم کم، اما آنچه که مسلم است همین تجربه ی ناخوشایند می تواند سکوی پرشی باشد برای شما، البته اگر با نگاهی عاقلانه به آن در مقوله ی مشتری مداری توجه نمایید.
یکی از راههای جذب مشتری در حیطه ی مشتری مداری توجه به این نکته می باشد که خدمات و محصولات شما همواره با انتظارات و سطح زندگی آنان همخوانی داشته باشد.
شما اگر به عنوان فروشنده و تولید کننده در صحنه ی تجارت وکسب وکار حضور دارید برای موفقیت در این عرصه نیاز است که بر روی خط مشتری مداری حرکت کنید یعنی در سطحی برای کسب وکارتان فعالیت کنید که به دور از سطح زندگی مشتریانتان نباشد یعنی در محیطی کاملا دوستانه آنها درک کنید.
اما دیگر از چه راهی می توانیم وفاداری مشتری را حفظ کنیم، البته که رعایت قوانین مشتری مداری با شیوه ای شایسته و بیش از انتظار مشتریان می تواند راه مناسبی برای حفظ وفاداری مشتری باشد زمانی که شما محصولات و خدماتی در حد توان مالی مشتری به او ارائه می دهید که بیش از حد انتظار اوست حتما حس خوب اکرام و احترام را در وجودش می نشانید.
 آیا راه های حفظ وفاداری مشتری از قانون خاصی در مشتری مداری تبعیت می کند؟
شاید اگر بخواهیم مشتری مداری را از این منظر ببینیم به کانالهای زیادی برای دست بابی به مشتری مداری برسیم.
از آنجا که وفاداری مشتری  می تواند بهترین راهی باشد که شما را به مشتری مداری اصولی برساند شاید بهتر باشد طوری رفتار کنیم تا واقعا مشتریان وفاداری داشته باشیم، وفاداری مشتریان نسبت به خدمات و محصولات ما می تواند باز خوردهای بی نظیری در دنیای کسب وکار و مشتری مداری برای ما داشته باشد که غیر قابل تصور ما باشد.
برای آنکه در مقوله ی مشتر مداری بتوانیم موفق و سرآمد باشیم کاملا واضح است که هم باید دارای تجربه باشیم و هم از علم کافی و در خوری برخوردار باشیم.
آنچه که مسلم است جایگزینی یکی به جای دیگری نمی تواند گزینه ی مناسبی
یکی از راههای جلب وفاداری مشتری در حیطه ی مشتری مداری توجه به این نکته می باشد که خدمات و محصولات شما همواره با انتظارات و سطح زندگی آنها همخوانی داشته باشد.
شما اگر در حیطه ی کسب وکار در نقش تولید کننده و یا فروشنده جایگاهی را دارا می باشید می توانید بر روی خط مشتری مداری طوری حرکت کنید که از سطح زندگی مشتریان خود دور نباشید
سطح انتظار مشتری چه رابطه ای با مشتری مداری خواهد داشت؟؟
نکته ای که در اینجا باید کاملا واضح به آن اشاره کرد سطح تحمل مشتری در مواقع گوناگون و حساس می باشد، نکته ای که در این مرحله باید به آن اشاره کرد و در مورد آن بحث کرد، زمانی است که برای مشتری قطعا مهم است تا در زمینه ی مشتری مداری گامی باشد برای رضایت مشتری.
رضایت مشتری می تواند در این باشد که به او و زمان او احترام گذاشته اید زمانی که او برای تامین نیازش مجبور به انتظار بوده است.
گاهی نیز به علت خستگی توان انتظار برای مشتری امکان ندارد و یا به علت کم بودن زمان مشتری نمی تواند مدت طولانی منتظر بماند در هر دو صورت قانون مشتری مداری حکم می کند که درخواست مشتری بدون اتلاف وقت صورت پذیرد تا در مقابل با اعتراض مشتری و نارضایتی او در ادامه ی قانون مشتری مداری روبرو نشوید که این رفتار می تواند در محدوده ای که برای حد تحمل مشتری در قانون مشتری مداری تعریف کردیم کاملا قابل درک باشد.
سطح خدمات پیش بینی شده می تواند بیشتر کیفی باشد که دو شاخه ی وفاداری مشتری و اعتراض مشتری را می تواند در خود جا داده باشد که همین موضوع می تواند بسیار محسوس، قانون مشتری مداری را دچار تغییرات کند، تغییراتی که گاهی اوقات می تواند زیاد خوشایند صاحبان کسب وکار نباشد.
تبلیغات دهن به دهن:
مقوله ی دیگری که باید در عنوان مشتری مداری جستجو کنیم تا از فواید و آثار آن مطلع شویم همین تبلیغ دهن به دهن می باشد. این شکل می تواند ناخود آگاه عامل قوی باشد برای شکل دادن به انتظارات و رفتار خریدار .
شاید عامل ا صلی این باشد که ارزیابی کیفیت خدمات برای مشتریان کار مشکلی باشد وهمین عاملی می شود برای اینکه تبلیغ دهن به دهن بهترین راه باشد برای درخواست و رفتار مشتری

مقاله بازاریابی مبتنی بر تفکر

تاریخ : 396/07/17 ساعت :
نویسنده : علیرضا رفیعی

مقاله بازاریابی

بازاریابی مبتنی بر تفکر در مورد کسب و کارهایی که از لحاظ نیازهای مشتری و رضایت آنها پیش میاید گفته میشود

 

. بازاریابی به چند دلیل متفاوت است مانند فروش محصول با ترفندهای و تکنیک ها و گرفتن ذهنیت دیگران برای مبادله پول نقد خود با محصول آن ها


اهداف بازریابی در کشور های پیشرفته

تمام فرآیند کسب و کار بازاریابی بستگی به تلاش جهت کشف و رفع نیازهای مشتری میباشد یا به عبارت دیگر مشتری بابت خرید محصول مبلغ کمتری پرداخت کند و مشتری نیاز خود را با پرداخت هزینه کم تهیه کند


قدم های فرایند بازاریابی مدیریتی

بازاریابی فرایند مدیریتی که از طریق آن کالا و خدمات از مفهوم به مشتری منتقل می شود.

این موارد شامل هماهنگی چهار عنصر به نام 4 P بازاریابی است:

(1) شناسایی، انتخاب و توسعه یک محصول

(2) تعیین قیمت آن

(3) انتخاب کانال توزیع برای رسیدن به محل مشتری

(4) توسعه و پیاده سازی یک استراتژی تبلیغاتی. به عنوان مثال، محصولات جدید اپل توسعه یافته است که شامل برنامه های کاربردی و سیستم های پیشرفته، با قیمت های مختلف بسته به میزان توانایی مورد نیاز مشتری، و در مکان هایی که سایر محصولات اپل به فروش می رسد، فروخته می شود.


درآمد بازاریابی:

درآمد یک بازار یاب یک درآمد تصاعدی است و از پول کمتر با زمان بیشتر به پول بیشتر به زمان کمتر ختم میشود و امروزه بازاریابان در تبلیغات و فروش حجمی کارخانه ها و حتی رونق در بازار نقش مهمی ایفا میکنند و با حذف واسط ها کالا را با مناسب ترین قیمت به دست مصرف کنند ها میرسانند

بازاریابی

اینستاگرام درامد زایی یا سو استفاده

تاریخ : 396/07/17 ساعت :
نویسنده : علیرضا رفیعی

اینستاگرام شبکه جهانی برتر


شبکه اینستاگرام یک راه ساده برای ضبط  به اشتراک گذاری لحظات زندگیست و میتوانید لحظات خوش و شکار عکس ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.


 پیوستن به جامعه بیش از یک میلیارد نفری و اشتراک گذاشتن تمام لحظات هیجان انگیز با دوستان و اعضای خانواده را داشته باشید

 

کسب درآمد از اینستاگرام:  

اینستاگرام خوشبختانه یکی از فضاهایی است که امروزه با استفاده از فالور های زیاد امکان  درج تبلیغات و  پست های دیگران به شما میدهد و شما میتوانید به راحتی در این فضا مجازی کسب درآمد کنید و از دیگر امکانات این برنامه لذت ببرید.

 

 اینستاگرام خانه سودجویان:


 با رعایت نکردن بعضی اصول مانند درج عکس های که مربوط به حیطه خانوادگی افردا میباشند ،موجب میشود که افراد سودجو از عکس های شخصی شما به عنوان وسیله ای برای اعمال ناشایست استفاده کنند.


تاثیرات اینستاگرام بر جوانان:

در آزمایش که در سال های اخیر در بریتانیا انجام شد نشان داد که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی بر سلامت روحی و روانی  جوانان را دارد.


 پس از آن اسنپ‌چت، دومین شبکه  مخرب در بین جوانان بشمار میرود. و محققان طی پژوهش های زیاد دریافته اند که اینستاگرام  موجب تضعیف حافظه میگردد.


شبکه های هم رده اینستاگرام عبارتند از:
٭ ‌بوک
٭توییتر
٭تامبلر
٭ فلیکر

بازاریابی

چرا کسب و کار شما به گوگل وابسته است؟

تاریخ : 396/07/26 ساعت :
نویسنده : علیرضا رفیعی

چرا کسب و کار شما به گوگل وابسته است؟

 

امروزه یک کسب و کار موفقیت آمیز، کسب و کاری است که بهترین ایده ها را با هم ترکیب کرده و بهترین استراتژی های بازاریابی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در میان رقبا ایستادگی کنید. با استفاده از گوگل که متداول ترین و پراستفاده ترین موتور جستجو در سراسر جهان است می توانید پیشرفت بسیاری کنید. بسیار مهم است که کسب و کارتان را در بالای نتایج جستجو قرار دهید، زیرا بهتر دیده خواهید شد و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

 

گوگل که محبوب ترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است به عنوان وسیله ای برای مشتریان بالقوه در مورد خدمات و یا کسب و کار در دسترس است. بنابراین بسیار مهم است که در بهترین نتایج گوگل باشید. این امر باعث می شود که در کسب و کارتان از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

هر زمانی که در گوگل جستجو می کنید ، قطعا همیشه روی لینک های صفحه اول کلیک می کنید، زیرا به نظر می رسد که بیشترین اهمیت را دارند. فقط شاید چند نفر به صفحات جستجوی بعدی گوگل بروند. گوگل ۹ یا ۱۰ نتیجه را در صفحه اول نشان می دهد. اگر شما در میان ۱۰ نفر اول باشید، بیشتر احتمال دارد که کسب و کارتان واضح تر و واقعی تر باشد. بنابراین لازم نیست بگوییم که برای کسب و کار بهتر شما باید در صفحات اول گوگل باشید.

 

در حال حاضر این سوال مطرح می شود که چگونه می توان رتبه بندی وب سایت رابهبود بخشید؟

پاسخ این است که وب سایت شما باید برای موتور جستجوی گوگل بهینه شود، که معمولا به عنوان بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو شناخته می شود. سئو باعث می شود در صورتی که یک عبارت خاص (کلید واژه) در حال جستجو باشد، رتبه وب سایت شما بالاتر از سایر وب سایت ها باشد. بدین ترتیب بهترین فرصت ممکن را برای مشتریان آینده فراهم می کند.

 

سئو چگونه ارزش وب سایت را افزایش می دهد؟

در زیر پنج دلیل عمده برای اینکه وبسایت شما به سئو نیاز دارد را نام برده ایم.

– برای کسب نام تجاری / و به رسمیت شناختن کسب و کار شما
– برای ایجاد اعتماد و جلب توجه بیشتر مشتری
– جذب ترافیک بیشتر و مشتری احتمالی
– رشد بهتر از نظر کسب و کار و نام تجاری
– اطمینان از بیان دهان به دهان

 

جمع بندی پایانی

بله، گوگل برای کسب و کار شما بسیار مهم است؛ زیرا بهترین راه حل برای کسب و کار شما و همچنین برای رشد و پیدا کردن مشتریان جدید است. حتی اگر شما یک کسب و کار قدیمی ایجاد کرده اید وقت آن رسیده است که کسب و کار خود را آنلاین کنید. بهتر است در اینترنت آنلاین حضور داشته باشید تا کسب و کار خود را بدون تا کسب و کار موفقی داشته باشید.

بازاریابی