برای ارسال پیام آنلاین کلیک کنید
برای بستن کلیک کنید

کلیپ تبلیغاتی



ساخت کلیپ تبلیغاتی

تاریخ : 396/05/12 ساعت :
نویسنده : محمد آزادمرد

نقش کلیپ تبلیغاتی در زندگی امروزی

امروزه به ندرت می توان انسان هایی پیدا کرد که کلیپ ندیده باشند یا برای خود کلیپ تبلیغاتی طراحی نکرده یا حداقل به ذهنشان نرسیده باشد. اگر سری به سایت های معتبر فروشگاهی مثل برند سونی، اپل، بنز، فراری، مازراتی و تمامی برند های روز دنیا بزنید خواهید دید که همه آنها برای تبلیغ خود از کلیپ استفاده می کنند.

یا اگر کتاب تاریخی موجود باشد مردم خیلی به مطالعه آن روی نمی آورند اما اگر همین کتاب به صورت فیلم که خود نوعی کلیپ است طراحی بشود، قطعا بینندگان زیادی خواهد داشت. پس به شما توصیه می کنیم برای تبلیغ بهتر خود حتما از کلیپ استفاده کنید. باید بدانید که طراحی کلیپ اگر به دست طراحان حرفه ای باشد برنامه ریزی دقیقی را می طلبد. آنها باید بدانند کلیپ را برای چه فضای تبلیغاتی ای می سازند. مثلا کلیپ های ساخته شده برای شرکت های برند با کلیپ هایی که در اینستاگرام می بینید تفاوت بسیاری دارد.

در ادامه به انواع کلیپ های تبلیغاتی و نحوه موفقیت آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع کلیپ ها

کلیپ ها در اندازه ها حجم ها و زمان های مختلف ساخته می شوند. بعضی از کلیپ ها با اینکه زیر یک دقیقه می باشند اما می توانند در فضای درست جذب مخاطب بسیار زیادی داشته باشند. فرض کنید یک کلیپ تبلیغاتی 30 ثانیه ای در فضای اینستاگرام در صورتی که توانایی های لازم را داشته باشد می تواند چه غوغایی بکند. فضاهای تبلیغاتی عبارتند از:

تلویزیون و سینما که فیلم ها طولانی به نمایش در می آیند

رادیو که کلیپ های صوتی شنیده می شوند

اما ما بیشتر در فضای مجازی به دنبال کلیپ هستیم مثل فضای تلگرام، اینستاگرام، سایت و ...

کلیپ های مربوط به اینستاگرام معمولا باید زیر دو دقیقه باشند اما در تلگرام می توان کلیپ های ده دقیقه ای و بیشتر هم درج کرد. اما مخاطب تلگرام دنبال کلیپ های است که دارای حجم پایین تری هستند. پس اگر برای تلگرام در حال طراحی کلیپ هستید حتما کلیپ های پر محتوا و حجم پایین آپلود کنید. در سایت ها نیز با توجه به سلیقه مخاطب و نوع محتوا سایتی شما، باید کلیپ درج شود. پس برای بهتر نتیجه گرفتن کلیپ باید بدانید کلیپ خود را برای چه فضایی طراحی می کنید.

حالا نوبت به این رسیده که کلیپ ها را از نظر فنی مورد مطالعه قرار دهیم.

 

فرق تولید کلیپ با تدوین کلیپ

باید بدانید که اکثر کسانی که در پیج ها و اکانت ها و سایت های خود به اسم خودشان کلیپ قرار می دهند، از شیوه تدوین استفاده می کنند نه تولید.

تدوین کلیپ به این صورت است که مجموع چند کلیپ را جمع آوی کرده و با طرفندی که خود می خواهند مخاطب با دیدن کلیپ مورد نظر به نتیجه ای که آنها می خواهند برسد، کلیپ نهایی را تدوین می کنند. تدوین کلیپ شامل مراحل مختلفی است که همگی به دلخواه و سلیقه تدوین گر بستگی دارد. اما به طور کلی تدوین را می توان به بخش های زیر تقسیم بندی کرد:

چسباندن تعدادی کلیپ به هم

صدا گذاری روی  کلیپ ها

زیر نویس کردن متن

زدن لوگو

درج افکت در کلیپ های مختلف

استفده از کل فضای مانیتورینگ در برنامه

استفاده از امکانات نرم افزار همانند holding

و هزاران فن دیگر که به تصمیم تدوین گر کلیپ، می تواند در کلیپ استفاده شود.

اما فرق تدوین و تولید کلیپ در چیست؟

اگر صفر تا صد ساخت یک کلیپ از شروع عکاسی و فیلم برداری و ضبط صدا تا رندر کردن نهایی کلیپ را خود گروه سازنده کلیپ انجام داده باشند، دقیقا کار تولید کلیپ را انجام داده اند.  در تدوین کلیپ شخص از کلیپ های دیگران استفاده می کند اما در تولید کلیپ صفر تا صد کار به عهده تولید کننده می باشد.

از جمله بهترین نرم افزارهایی که امروزه برای تولید و تدوین می توان نام برد عبارتند از:

Adobe Premiere

After Effects

EDIUS

البته نرم افزار هایی دیگری نیز موجود می باشد اما ما نرم افزارهای قوی تر و کاربردی تر را معرفی کرده ایم. برای تدوین توصیه می شود از پریمیر و برای تولید توصیه می شود از افترافکت و ادیوس استفاده کنید.

 

 

کلیپ-تبلیغاتی

منظور از طراحی کلیپ تبلیغاتی چیست؟

تاریخ : 396/06/25 ساعت :
نویسنده : علیرضا رفیعی

طراحی کلیپ تبلیغاتی
به نظر می رسد وقتی صحبت از کلیپ تبلیغاتی است همه ی ما در ذهن خود صحنه ی کوتاه چند ثانیه ای را مجسم میکنیم اما آیا این صحنه ی کوتاه که یک کلیپ تبلیغاتی نامیده شده، صرفا قسمتی از یک فیلم سینمایی می باشد، البته که نمی توان این طور قضاوت کرد.
شایسته است که کلیپ تبلیغاتی را حاصل زحمت چند متخصص بدانیم که با برنامه ریزی  دقیق و منظم به این کلیپ تبلیغاتی رسیده اند.
آنچه که مسلم است این است که آیا این کلیپ تبلیغاتی بی هدف طراحی شده است.
آنچه که در اینجا باید خاطر نشان گردد این است که قطعا کاری با این حساسیت نمی تواندبی قصد و قرض انجام گرفته باشد.
اصل کلیپ تبلیغاتی ممکن است در سه مرحله صورت گرفته باشد اما آیا می توان سه مرحله ای که اینجا تاکید می کنیم در تهیه ی تمام کلیپ های تبلیغاتی یکسان باشد.
قطعا که چنین نخواهد بود و آنچه که بیشتر از هر چیز برای طراحی کلیپ تبلیغاتی در نظر خواهد بود هدف از نمایش کلیپ تبلیغاتی می باشد.
نکته ی دیگر اینکه، همه ی ما باید بدانیم آنچه که خلاقانه تر در طراحی کلیپ تبلیغاتی نمایان می شود می تواند در نظر بیننده گیرایی بیشتری را ایجاد می کند.

کلیپ-تبلیغاتی